Thursday, January 11, 2007

AKHIR TAHUN 1427H

Zulhijjah hampir ke garis penamat, masyarakat Islam yang mengerjakan rukun Islam ke 5 telah mula pulang ke tanah air masing-masing. Penutup tahun 1427 hijrah akan sampai beberapa hari lagi. Dunia Islam akan menerima tahun baru 1428 satu minggu lagi dari hari ini.

Telah bersediakah masyarakat Islam di Malaysia untuk menyambut tahun baru yang akan menjelma pada petang Jumaat 19hb. Januari yang akan datang. Sebahagian munkin lupa akan kehadiran tahu baru buat mereka, sudah menjadi lumrah apa yang berhubung kait dengan Islam tidak menjadi agenda penting harian yang perlu diberi perhatian. Yang sentiasa digembar gemburkan oleh radio dan TV hanya sambutan tahun baru masehi yang merupakan ekoran kepada sambutan hari natal buat orang kristian.

Kalau mereka yang menganuti agama kristian menghebah-hebahkan aturcara sambutan dan perayaan hari kebesaran mereka yang menjurus kepada berakhirnya tahu dan menjurus kepada menyambut tahun baru, mengapa kita umat Islam tidak bersikap demikian yang juga boleh sebok menyambut apa juga aturcara yang menjurus kepada tahun baru takwim kita orang Islam. Pelik juga ya umat Islam ini !

BENARKAH UMAT ISLAM DIPERBODOHKAN

Diakhir-akhir tahun 1427H banyak peristiwa yang berlaku seolah-olah umat Islam ini begitu bodoh dalam bertindak. Dalam keadaan umat Islam diancam sebagai terrorist oleh yahudi dan kuda tunggang nya Amerika, United Kindom dan Austeralia lagi banyak sekutu kuda tunggang Bush dan Bleir yang terdiri dari peribumi negara Islam bertindak lebih sudu dari kuah.

Demi mengejar kuasa dan kekayaan dunia puak-puak yang mementing perut ini bertindak lebih kuat terhadap penentengan mereka dari Amerika dan Briten.

Lihat Iraq, Afghanistan dan yang terbaru Sudan. Disamping sikap balas dendam puak seah terhadap sunnah di Iraq, puak-puak di Afgah pula tidak ketinggalan mengambil kesempatan mencenkam untuk memastikan wang yang disalurkan oleh tuan nya Amerika dan Briten terus mengalir ke poket mereka. Puak yang berkuasa di Sudan yang telah kalah dengan puak hakim juga tidak ketinggalan tunduk dengan kehendak tuan penajanya.

Kesemua yang terlibat macam tak nampak atau lupa bahawa pergaduhan dan pembunuhan sesama ummat Islam yang mereka lakukan adalah agenda besar yahudi yang menggunakan Bush dan Bleir sebagai kudan tunggang untuk sampai de distini mereka.

Sama ada manang atau kalah yang mati dan hilang dibumi ianya tetap ummat Islam. Bukan kah tujuan yahudi itu mengapuskan ummat Islam walau dimana pun mereka berada diatas bumi ini.

Berbeza kah matlamat Shaitan untuk mengkafirkan, memurtad, dan mengsyirikkan ummat Islam dengan matlamat yahudi. Boleh kah kita terima bahawa Shaitan itu terjelma didalam tubuh yahudi ? dan bagi mana pula mereka yang mengikut telunjuk shaitan-shaitan saperti Bush, Bleir dan lain-lain yang di gelar oleh Yugo Shavez itu. Kalau yang menyuruh itu jelmaan syitan bagi mana pula yang bersekutu dengan yang menyuruh?

Itu lah sebahagian peristiwa yang berlaku dalam tahun 1427H yang akan berakhir. Kita berharap walau dimana sahaja ada pemimpin yang mengaku Islam mula memikirkan agar tahun baru yang akan menjelma, ia itu tahun yang bermula dengan Awal (1) Muharram 1428H bersamaan pada 19hb. Januari,2007 bermula dari tenggelamnya mata hari dan naiknya anak bulan Muharram, menutup buku catitan masing-masing dengan niat bahawa buku baru yang akan dicatit oleh malaikat pada awal tahun 1428 dengan niat untuk mengujudkan perdamaian, adil dan untuk tidak lain berpegang dengan hukum-hukum ciptaan Yang Maha Esa.

Kepada rakan-rakan seagama, saya ingin mengingatkan diri saya dan mengaja saudara-saudari bersama-sama agar kita memulakan 'niat' kita untuk buku baru pada tahun hadapan dapat dicatit dengan 'niat' untuk berbuat sesuatu yang boleh "buat sesuatu di dunia di akhirat dapat sama".

Dengan niat itu mari kita elakkan lah dari pada kita di anggap sentiasa bodoh oleh yahudi dan shaitan yang disetiap saat mengoda kita kearah mengikut mereka walau dalam apa bidang sekali pun. Isaallah malaikat dapat mencatitkan diawal catitan nya dengan niat yang menjurus kepada akhirat juga Allah mengurniakan sedikit ganjaran. Wallah hua'alam.

petani.



0 Comments:

Post a Comment

<< Home